wtorek, 7 maja 2013

MOJA PIZZA II :) + PRZEPIS

Zostałam poproszona o przepis jaki wykorzystuję do zrobienia pizzy, ale z racji, że myśląc o tym cudownym posiłku nie mogłam się oprzeć, więc zrobiłam ją ponownie. Tym razem troszkę inaczej, gdyż poprzednio moja lodówka dysponowała tylko serem żółtym w plastrach.

Jest to taki "mój" przepis gdyż wykonując ciasto z różnych autorstw delikatnie coś modyfikowałam pod siebie :)

Ciasto:
*2-3dag drożdży (daję "na oko")
*niepełna szklanka lekko ciepłej wody
*płaska łyżeczka cukru
*płaska łyżeczka soli
*mąka pszenna
*łyżka oleju(opcjonalnie)

Wierzch:
*przecier pomidorowy
*przyprawa do pizzy
*ser tarty mozarella
*15dag pieczarek
*szynka
*(ulubione składniki)
*ketchup

Drożdże rozpuszczam w wodzie mieszając, dodaję cukier, następnie trochę mąki na wierzch i czekam aż zacznie puszczać "oczka" czyli rosnąć (cukier w tym pomaga). Następnie dodaję sól i mąkę (ewentualnie olej), i wyrabiam, i mąkę, i wyrabiam.... aż ciasto będzie odchodzić od miseczki. (Uwaga aby nie przesadzić z mąką, bo połamiecie zęby :D ). Ciasto powinno być pulchne, ale nie klejące się. Następnie podsypuję blachę mąką i rozciągam ciasto lekko przy tym obracając do uzyskania pożądanego kształtu.
Następnie wkładam do zimnego piekarnika i włączam grzanie na 50 stopni. Podczas gdy piekarnik się rozgrzewa, a wraz z nim wyrasta nasze ciasto płukam, obieram i kroję pieczarki.

Następnie wyjmuję lekko podrośnięte ciasto, nakłuwam widelcem, smaruję przecierem i posypuję przyprawą. Na tak przygotowany spód nakładam składniki: najpierw ser, potem szynkę, potem pieczarki i pozostałe warzywa (jeśli dodajemy). Piekę 10 min w 220 stopniach :)

















SMACZNEGO !! :*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodoba mi się Twój blog, to go zaobserwuję.:)
Uprzejmie proszę NIE SPAMOWAĆ!
Odwiedzam wiele blogów, na pewno do Ciebie wpadnę :)